Mediaseurantaa

Olutliiton hallituksen puheenjohtajan Heikki Kähkösen blogikirjoituksia:

Hesari ja Pekka Puska: näin syntyy uutinen ikivanhoista jorinoista http://kahkonh.puheenvuoro.uusisuomi.fi/168041-hesari-ja-pekka-puska-nain-syntyy-uutinen-ikivanhoista-jorinoista

Järkevien poliitikkojen kansanrintama käy raittiuspuoluetta vastaan http://kahkonh.puheenvuoro.uusisuomi.fi/166543-jarkevien-poliitikkojen-kansanrintama-kay-raittiuspuoluetta-vastaan

Alkoholijuomat ravintolaruoan kanssa samalle viivalle

STM ja taantumuksen alkoholipolitiikan manifesti http://kahkonh.puheenvuoro.uusisuomi.fi/147579-stm-ja-taantumuksen-alkoholipolitiikan-manifesti

Viinaralli on Virolle matkailutuloa ja laivayhtiöille jättibisnestä http://kahkonh.puheenvuoro.uusisuomi.fi/152621-viinaralli-on-virolle-matkailutuloa-ja-laivayhtiolle-jattibisnesta

Oluen ystävällä oltava oikeus nauttia oluensa ravintolassa http://kahkonh.puheenvuoro.uusisuomi.fi/169524-oluen-ystavalla-oltava-oikeus-nauttia-oluensa-ravintolassa

———————————————————————————————–

Elina Lepomäki:  Kenen se alkoholiongelma on?

Panimoliitto:  Video oluen historiasta Suomessa

Alkoholipolitiikan taustapirut

Tutkimus: Suomalaiset eivät kannata rajoituksia alkoholin myyntiaikoihin

Nuppi turvoksissa

Saska Saarikoski: Viini tuli jo ruokakauppaan – ja viina myös http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Viini+tuli+jo+ruokakauppaan++ja+viina+my%C3%B6s/a1377578768426?ref=hs-hitaat-e-1

Keskustelu päivittäistavarakauppavahvuisten oluiden alkoholiprosentin alentamisesta jatkuu. Nyt on vuorossa Rekolan Panimon Jari Leinosen mielipiteitä asiasta. http://jaskankaljat.blogspot.fi/2013/11/kauppavahvuisten-oluiden.html

Päivittäistavarakauppavahvuisten oluiden alkoholiprosentin alennuksesta oman mielipiteensä kertoo Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan toimitusjohtaja Rami Aarikka. http://jaskankaljat.blogspot.fi/2013/11/maitokauppavahvuisten-oluiden.html

Jaana Pelkonen: Turhat esteet pois pienpanimoilta http://jmpelkon.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167247-turhat-esteet-pois-pienpanimoilta

Jaana Pelkonen: Ravintolat, alkoholi & ALV

Jaana Pelkonen: Ravintoloissa myytävän alkoholin arvonlisäveroa laskettava

Jaana Pelkonen: Hallituksen arvioitava uudelleen alkoholipolitiikkaansa

Hämeen Sanomat: Alkoholia ja politiikkaa

Tanska laski olutveroa – tässä tulos

Tolkkua käteen!

Blogi: Ei oo totta

Blogi: Tuotenäytteistä ja olutblogauksesta, Valvira vastaa http://tuopillinen.blogspot.fi/2014/04/tuotenaytteista-ja-olutblogauksesta.html

Blogi: Tavallisen surullinen tarina suomalaisen alkoholipolitiikan vaikutuksista

Blogi: On aika hyvästellä Alko

Blogi: Tuulimyllyjä vastaan

Alkoholilaki kuumentaa tunteita – PAM-lehti: 1000 kioskia ja kauppaa vaakalaudalla http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288616154326.html

Historiaa

Talouselämä: Oluen laimentaminen on maalaisjärjen vastaista

Professori Pertti Alasuutari: STM:n muistio haiskahtaa raittiusvalistukselta

Keskisuomalainen: Pienpanimojen kuristamisen sijaan huomio vaihtoehtoihin

Mikko Särelä: Pysäytetään Lex Alko

MTV3:n kysely: Näin kansalaiset vähentäisivät alkoholin kulutusta

Urpilaisen viinaveroesitys ihmetyttää – ”Tämäkö vastuullista alkoholipolitiikkaa?” http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/61504-urpilaisen-viinaveroesitys-ihmetyttaa-tamako-vastuullista-alkoholipolitiikkaa

Kommentti suomalaisen juomakulttuurin puolesta http://www.soribrewing.com/articles/kommentti-suomalaisen-juomakulttuurin-puolesta

Paul Lillrank Suomenkuvalehden blogissa: http://suomenkuvalehti.fi/blogit/nurkanvaltaaja/keskioluesta-keskustellaan-ikaan-kuin-puoleen-vuosisataan-mitaan-ei-olisi-tapahtunut

Eläkeläisten juominen lisääntyy – työikäisten alkoholinkulutus hyvässä laskussa http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/elakelaisten-juominen-lisaantyy-tyoikaisten-alkoholinkulutus-hyvassa-laskussa

Ulkomainen onnentunti

IS pääkirjoitus: Kaiken kieltäminen on mennyttä maailmaa http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288571897420.html

Laatuolutta ruokakauppaan ja alkoholipolitiikalle uusi järkevämpi suunta http://kokoomusopiskelijat.fi/?p=2142

Laatuolutta ruokakauppaan ja alkoholipolitiikalle uusi järkevämpi suunta http://akselihakala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/145349-laatuolutta-ruokakauppaan-ja-alkoholipolitiikalle-uusi-jarkevampi-suunta

Laatuoluet ruokakauppoihin

Alkoholilaki on kuin tarkkuusammunta haulikolla 100 metrin päässä olevaan kohteeseen http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/Alkoholilaki_tarkkuusammunta-4597

Samuli Voutila: Otetaan huikka

Sampo Terho: A-olut ruokakauppoihin!

Osmo Soininvaara: Keskiolut Alkoon?

Olutopas

Miten oluiden siirto Alkoon vaikuttaisi päivittäistavarakauppaan http://kauppavalmennus.blogspot.fi/2013/07/miten-oluiden-siirto-alkoon-vaikuttaisi.html?spref=fb

Suomalainen viinapää

Peruspalveluministerin ehdotus tuhoaisi pienpanimokulttuurin http://veikkonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/145391-peruspalveluministerin-ehdotus-tuhoaisi-pienpanimokulttuurin

Maalaisjärkeä, EU-lainsäädäntöä ja pienpanimoita http://www.city.fi/yhteiskunta/blogit/10/maalaisjarkea+eu-lainsaadantoa+ja+pienpanimoita/123752

Alkoholipoliittinen defaultti

Petetty – onko meitä petetty?

Alkoholfrågan måste avpolitiseras

Viinanpuute vie työpaikat

Monopoli nurin myös Pennsylvanian osavaltiossa: Liquor privatization bill to be introduced http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2013/02/liquor_privatization_bill_to_b.html?fb_action_ids=621852497830201&fb_action_types=og.likes&fb_ref=s%3DshowShareBarUI%3Ap%3Dfacebook-like&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582