TIEDOTE: Olutliitto käynnistämässä kaljapanimotoimintaa Aula-työkodissa

Olutliitto käynnistämässä kaljapanimotoimintaa Aula-työkodissa

Olutliitto on ollut syksyllä käynnistämässä Aula-työkodin kaljapanimotoimintaa ja samalla on tuotu olut- ja panimotietoutta työkodin asiakkaiden elämään. Tämän yhteistyön tuloksena on valmistunut vähäalkoholinen Aulan Engel-joulukaljan ensimmäinen erä.

Kyseessä on jatkuva yhteistyön muoto, jossa tavoitteena kehittää kaljapanimotoimintaa niin, että voidaan valmentaa Aulan asiakkaita kohti työelämää ja työllistymistä uusille aloille. Kaljapanimotoiminta pitää sisällään monia eri työvaiheita, joihin Aula- työkodin asiakkaat voivat osallistua.

Aula-työkoti on edelläkävijä kehitysvammaisten ihmisten uudenlaisten työtoiminta- ja asumismuotojen tarjoamisessa Suomessa, tehtävänään antaa erityistä tukea tarvitseville ihmisille valmiuksia ja mahdollisuuksia hyvään ja itsenäiseen elämään. Aula-työkoti tukee erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden yhteiskunnallista osallisuutta järjestämällä laadukasta, mielekästä ja monimuotoista työtä ja toimintaa, työhönvalmennusta sekä asumispalveluita.

Aula-työkodin panimotoiminnasta kiinnostuneet asiakkaat ovat osallistuneet olutkoulutukseen ja he ovat olleet mukana kaljan valmistuksen eri vaiheissa, myös tuotteen nimi on valittu työkodin asiakkaiden ehdotuksista äänestämällä, kuin etikettikin on valittu Aula-työkodin asiakkaiden taiteilemista etikettiehdotuksista. Toimintaa jatketaan myös ensi vuonna, tulevien Aulan vähäalkoholisten kaljatuotteiden makumaailma seuraa vuodenajan ja juhlapyhien vaihteluita.

Mukana Aulan kaljapanimotoiminnan ja joulukaljan kehittämistyössä ovat olleet mukana myös Nokian Panimo, Lappo.fi ja Panimonurkka.

Olutliitto ry on oluenkuluttajien valtakunnallinen ja riippumaton etujärjestö. Olutliiton tehtävänä on puolustaa oluenkuluttajien oikeuksia sekä vaalia olutkulttuuria toimien oluen monipuolisen tarjonnan säilymisen puolesta. Olutliittoon kuuluu 33 itsenäistä ja rekisteröityä olutseuraa tai yhdistystä.

Lisätietoja:

Olutliiton puheenjohtaja Anikó Lehtinen puheenjohtaja@olutliitto.fi, 0407381670