TIEDOTE: Olutliitto on valinnut toiminnallaan olutkulttuurille hallaa tekevän tahon eli Pahan Nuutin 2018

Olutliitto on valinnut Pahaksi Nuutiksi perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikon alkoholipoliittisen työryhmän. Perusteluna on, että työryhmä ei ole kyennyt tekemään kuluttajille selkeää ohjeistusta alkoholijuomien tilaamisesta toisesta EU-maasta Suomeen. Työryhmä on ohjeistuksen sijaan keskittynyt tilaamisen termistöön. Kuluttajat eivät ole kiinnostuneita siitä, käytetäänkö alkoholin ostamisesta toisesta maasta termiä etäosto vai etämyynti vaan siitä, onko alkoholin ostaminen ja tilaaminen verkkokaupasta toisesta EU-maasta Suomeen sallittua kuluttajille ylipäätään ja jos on niin millä ehdoin. Olutliitto on kuluttajien etujärjestö ja katsoo, että nykyinen sekava tilanne on kuluttajien etujen vastaista. Alkoholipolitiikan kokonaisuudessa verkkokaupan merkitys on vähäinen, mutta monelle olutharrastajalle mahdollisuus tilata erilaisia oluita maailmalta on suuri.

Tule kuulemaan lisää perjantaina 21. joulukuuta kello 14 ravintola Teerenpeliin (Olavinkatu 2, HELSINKI).

Samassa tilaisuudessa klo 14 Olutliitto myöntää Hyvä Tuomas -kiertopalkinnon taholle, joka on edistänyt omalla toiminnallaan suomalaista olutkulttuuria. Hyvän Tuomaan ovat valinneet aikaisemmat kiertopalkinnon saaneet.

Lisätietoja antaa:

Olutliiton puheenjohtaja Anikó Lehtinen 040 7381670, puheenjohtaja@olutliitto.fi

Olutliitto ry on oluenkuluttajien valtakunnallinen ja riippumaton etujärjestö. Olutliiton tehtävänä on puolustaa oluenkuluttajien oikeuksia sekä vaalia olutkulttuuria toimien oluen monipuolisen tarjonnan säilymisen puolesta. Olutliittoon kuuluu 33 itsenäistä ja rekisteröityä olutseuraa tai yhdistystä. Olutliitto on jäsenenä European Beer Consumer Unionissa (EBCU) ja osallistuu sen kanssa kansainväliseen toimintaan.