Tule mukaan SOPP-talkoisiin Rautatientorille 22.-25.7.

Olutliitto vastaa tänäkin vuonna Helsingin Rautatientorilla järjestettävän Suuret Oluet – Pienet Panimot -olutfestivaalin eli tuttavallisemmin SOPP:n lasinpesu- ja infopisteestä. SOPP järjestetään nyt ensimmäistä kertaa nelipäiväisenä eli keskiviikosta lauantaihin 22.–25.7.2015.

Kuva: Heikki Kähkönen

Olutliitto tarjoaa seuroille mahdollisuuden tulla auttamaan lasinpesussa ja infopisteen hoitamisessa juoma- ja ruokalippuja sekä pientä toiminta-avustusta vastaan.

Lasinpesupisteen työvuorot ovat vähintään yhden (1) tunnin mittaisia. Työaika on keskiviikkona, torstaina ja perjantaina klo 12–01 ja lauantaina klo 12–02. Vakiomiehitys pisteessä on 4–5 henkilöä, mutta klo 15–18 tarvitaan paikalle 6 henkilöä.

Kukin talkoolainen saa yhden kolmen euron (3,00 €) arvoisen juomalipun per tehty työtunti. Vähintään kolmen tunnin yhtäjaksoisesta työvuorosta saa myös ruokalipun.

Copy of DSC00539Toiminta-avustuksena Olutliitto maksaa seuralle 5,00 euroa per tehty työtunti per henkilö. Palkkio maksetaan seuroille tehtyjä työntunteja vastaan tapahtuman jälkeen.

Lasinpesupisteen vastaavina henkilöinä ovat André Brunnsberg ja Simo Raittila Olutliiton hallituksesta. He vastaavat työvuoroista, työn organisoinnista, työnjohdosta sekä panttipisteen rahaliikenteestä ja kassasta.

Ilmoittautumiset ja kyselyt osoitteeseen andre.brunnsberg@gmail.com. Ilmoittautumisen yhteydessä on mainittava talkoolaisen nimi, olutseura, ryhmän vastaavan nimi, seuran tilinumero sekä työvuorotoive.

Seuran tai yksittäisen henkilönkin on mahdollista kysellä yksittäisiä vuoroja eli ei ole pakko hommata koko olutseuraa paikalle.

1_Copy of DSC00566Periaatteena on, että nopeimmin ilmoittautuneet ja täydet ryhmät saavat ensiksi valita työvuoronsa. Päällekkäisten vuorotoiveiden kohdalla noudatetaan myös etäisyysperiaatetta eli ns. pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tuleville seuroille annetaan etuoikeus työvuoroihin. Myös vuoron pituus ratkaisee duunivuoron saamisen.

Lasipisteen ja talkootyön merkitys Suomen suurimman olutfestivaalin onnistumiselle on ehdottoman tärkeä. Ilman pantillisia laseja ja niiden pesutalkoita ei SOPP:ssa olisi mahdollista juoda olutta aidoista ja puhtaista laseista.

Tule mukaan tekemään puhtaiden lasien olutkulttuurityötä ja antamaan panoksesi kotimaisten pienpanimoiden esiintuomiselle!

Ilmoittautumiset työvuoroihin sähköpostilla: andre.brunnsberg@gmail.com